۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

توضیح کشیش عابدینی در مورد خبر مربوط به تهدید وی





درپی گزارش برخی خبرگزاری‌ها در خصوص تهدید کشیش سعید عابدینی از طریق اعضا یا هواداران داعش در زندان این کشیش زندانی طی نامه‌ای که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفت توضیح کوتاهی در این مورد ارائه داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته خبری از سوی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد که در آن ذکر شده بود کشیش سعید عابدینی از سوی برخی اعضای داعش در زندان مورد تهدید قرار گرفته است.
یکی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «زندانیان اهل‌سنت در زندان رجایی شهر کرج همگی از چهار سال پیش بازداشت و در زندان بسر می‌برند و ما هنوز کسی که به اتهام عضویت یا هواداری از داعش زندانی شده باشد را در این زندان ندیده‌ایم.»
در این خصوص خود کشیش سعید عابدینی طی توضیح کوتاهی که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته می‌نویسد:
«در ارتباط با انتشار خبر تهدید من از سوی برخی افراد افراطی اعلام می‌دارم خبر مربوطه به این معنا نیست که من از سوی زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر که بیش از ۴۰نفر از آن‌ها به صورت غیر قانونی به اعدام که اصولا مجازاتی خشن و غیر انسانی است محکوم شده‌اند مورد تهدید قرار گرفته باشم، برای همگی آن‌ها آرزوی آزادی از خداوند می‌خواهم
سر کشیش سعید عابدینی زندان رجایی شهر ۲۵/۵/۱۳۹۳»
گفتنی است، سعید عابدینی، نوکیش مسیحی ایرانی ـ آمریکایی تبار پس از تغییر مذهب در سال ۱۳۸۵ از ایران به آمریکا رفت و در مهرماه ۱۳۹۱ برای «بازدید از خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران برگشت که در منزل پدریش دستگیر شد. او در بهمن ماه‌‌‌‌ همان سال به اتهام تشکیل کلیسای خانگی در ایران به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۸ سال زندان محکوم شد. دادگاه تجدید نظر عینا این حکم را تایید کرده است. این زندانی عقیدتی در تاریخ ۱۲ آبان ماه به طور ناگهانی و بی‌دلیل به بند زندانیان خطرناک زندان رجایی شهر و سپس از آنجا به سالن ۱۲ بند ۴ که به زندانیان سیاسی تعلق دارد منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر