۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

ممانعت از آزادی محمد داوری، با وجود پایان دوره محکومیت





حبس پنج ساله محمد داوری که ۱۷ شهریور ۸۸ بازداشت شده بود به پایان رسیده است، اما وی همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین است.
به گزارش کلمه، محمد داوری که ابتدا توسط قاضی پیرعباسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت، پس از ارجاع پرونده به شعبه ۲۸ به ریاست قاضی مقیسه در اردیبهشت ۸۹ محاکمه و به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد که حکم دادگاه بدوی در مرحله تجدید نظر نیز عینا تایید شد.
محمد داوری در اسفند ۹۱ به علت فوت برادرش به مرخصی فرستاده شد و علی رغم اینکه با هماهنگی دادستانی مرخصی وی ابتدا برای مراسم چهلم برادرش و سپس درمان لثه و دندان تجدید شده بود، پس از بازگشت به زندان به اتهام غیبت در ایام مرخصی محاکمه و علاوه بر محاسبه زمان مربوط، به ۳۰۰ هزار تومان جریمه نیز محکوم شد.
در حالی داوری به جریمه و تحمل ۴۵ روز حبس اضافه بر حکم ۵ ساله محکوم شده که طبق عرف و مقررات سازمان زندان‌ها هر زندانی می‌تواند به ازاء هر ماه ۳ تا ۵ روز از مرخصی استفاده کند. سایر زندانیان به راحتی می‌توانند از مرخصی استفاده کنند اما زندانیان سیاسی که می‌بایست مورد توجه بیشتری قرار گرفته و تسهیلات بیشتری برایشان فراهم شود تحت فشار و محدودیت شدیدتری قرار می‌گیرند.
محمد داوری از فعالان صنفی و سیاسی جامعه معلمان و عضو شورای مرکزی سازمان معلمان بوده که سال ۸۸ در کمپین انتخاباتی مهدی کروبی فعالیت داشته است. وی سردبیر سایت حزب اعتماد ملی بوده و به همراه سایر اعضای کمیته مشترک موسوی و کروبی پیگیر مسائل خانواده‌های کشته شدگان و زندانیان به ویژه قضایای کهریزک بوده است که این موضوع در دادگاه مصداق تبلیغ علیه نظام دانسته شده و شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸ نیز مصداق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر