۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

خودکشی بیش از چهارهزار نفردر سال گذشته





رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه خودکشی در سطح کشور افزایش یافته، افزود: چهار هزار و ۵۵ نفر در سال گذشته (۱۳۹۲) در اثر خودکشی جان باخته‌اند.
به گزارش ایرنا، «احمد شجاعی» روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مطالعات پژوهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: این آمار نگران کننده است و نشان می‌دهد که سلامت روانی جامعه مطلوب نیست.
وی مهم‌ترین علل پیشگیری از خودکشی را فرهنگ سازی دانست و گفت: مردم باید آموزش ببینند که برای اندکی ناملایمات، نباید دست به اقدامات خطرناک و نگران کننده بزنند.
شجاعی ادامه داد: نظام باید بتواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و ما که مدعی نظامی بر مبنای اسلامی هستیم، در خیلی از زمینه‌ها عقب مانده‌ایم و اینجای افت دارد.
وی برای نمونه به بحث اعتیاد اشاره کرد و گفت: اعتیاد که خود منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده، عامل ۵۵ درصد طلاق، ۶۵ درصد همسرآزاری، ۳۰ درصد کودک آزاری و ۲۵ درصد قتل در کشور است و از هر ۲۱۶ هزار زندانی، ۹۶ هزار نفر مرتبط با اعتیاد هستند.
وی ادامه داد: ۶۰۰ هزار نفر سالانه به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند که شاید ۱۰ درصد از مجموع نزاع‌هایی باشد که به این مرکز مراجعه دارند.
شجاعی افزود: آستانه صبر و تحمل مردم و همچنین مهارت‌های زندگی کاهش یافته بطوریکه مردم با رعایت نکردن حق تقدم در تصادفات ساده، با یکدیگر درگیر می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در کدام کشور وقتی که دو نفر تصادف می‌کنند، با یکدیگر دست به یقه می‌شوند.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور زیاد است، افزود: این آسیب‌های اجتماعی باید تحقیق، مطالعه و ریشه یابی شود و باید دید که مثلا چرا نزاع در یک استانی بیشتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر