۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

بازداشت تعدادی از فعالان ملی- مدنی آذربایجان





 تعدادی از فعالان ملی- مدنی شهرهای استان اردبیل که مطابق روال هر ساله قصد صعود به قله ساوالان را داشتند، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حالیکه تعدادی از فعالین ملی- مدنی شهرهای استان اردبیل مطابق روال هر ساله، قصد صعود به قله ساوالان را داشتند، ماموران امنیتی و انتظامی با مسدود کردن جاده پناهگاه ساوالان مانع صعود اکثر آنان شدند. همچنین تعدادی از فعالان که توانسته بودند خودشان را به پناهگاه ساوالان برسانند، حوالی ساعت ۲۰ مورخه ۲۳ مرداد ماه جاری، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شده‌اند.
طبق اطلاعات جدید بدست آمده توسط خبرنگار هرانا، ماموران در حین بازداشت و در زمان انتقال فعالان ملی- مدنی به بازداشتگاه نیروی انتظامی مشکین شهر، برخوردهای خشن و غیر انسانی را مرتکب شده‌اند. ضرب و شتم، بکارگیری الفاظ توهین آمیز، بی‌حرمتی و تحقیر این فعالان نمونه‌ای از رفتار‌های خشن و دور ازشان انسانی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می‌باشد.
بازداشت شدگان پس از دو روز بازداشت در بازداشتگاه نیروی انتظامی مشکین شهر صبح روز ۲۵ مرداد ماه به دادگاه انقلاب مشکین شهر منتقل شده‌اند. قاضی دادگاه مزبور بدون توجه به اظهارات ایشان، آن‌ها را به اتهاماتی منجمله اعلام فراخوان به تجمع غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام متهم و قرار بازداشت ۲ روزه را صادر کرده و آنان را با مجازات حبس تهدید نموده است. افراد دستگیر شده نیز اعلام نموده‌اند در صورت زندانی شدن دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده و حاضر به واگذاری وثیقه نخواهند شد.
اسامی فعالین دستگیر شده بدین قرار می‌باشد: رحیم غلامی، آیدین ذاکری، میثم جولانی، جعفر رستمی، سعید حسینی، حمید قوتی، حبیب نگهبان، عیسی عزیزی، حسن جولانی و رضا قومی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر