۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

ممانعت از اعزام سعید شیرزاد به دادسرا جهت دفاع آخر





مسئولان به‌دلیل خودداری سعید شیرزاد از پوشیدن لباس فرم غیر بهداشتی و توهین آمیز زندان، از انتقال وی به دادسرای شهید مقدس اوین جهت دفاع آخر ممانعت به عمل آوردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد و شنبه ۲۵ مرداد در دو نوبت سعید شیرزاد جهت اعزام به دادسرای شهید مقدس احضار شد تا در دادسرا به دفاع آخر از خود بپردازد اما به‌دلیل خودداری وی از پوشیدن لباس فرم زندان به بند خود بازگردانده شد.
یکی از نزدیکان وی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «چون لباس‌های فرم زندان آلوده، غیر بهداشتی، غیر قانونی و توهین آمیز است سعید شیرزاد از پوشیدن آن امتناع کرده است. به همین دلیل هم بازپرس و نماینده دادستان دستور برگرداندن وی به بند قرنطینه را صادر کرده‌اند.»
این منبع در خصوص علت بازداشت و اتهامات سعید شیرزاد گفت: «سعید شیرزاد فعال حقوق کودک بود و چون به خانواده یکی از زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین که در بند ۳۵۰ بسر می‌برد سرکشی می‌کرد بازداشت شده. سعید قصد داشت تا از ترک تحصیل فرزندان این زندانی سیاسی به خاطر مشکلات مالی جلوگیری کند.»
گفتنی است، سعید شیرزاد در تاریخ ۱۲ خردادماه در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و سپس به زندان اوین در تهران منتقل شد.
وی پیش از این در تاریخ ۳۱ مرداد ماه زمانی که برای امداد و کمک رسانی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی به اهر رفته بود بازداشت و پس از گذراندن ۱۹ روز با قید کفالت از زندان آزاد شد.
سعید شیرزاد بدلیل این پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر