۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

ادامه نگهداری غیرقانونی مهدی معتمدی مهر در بند امنیتی









مهدی معتمدی مهر، عضو نهضت آزادی ایران از اسفند ماه سال گذشته به شکل غیرقانونی در بند امنیتی ۲۰۹ نگهداری می‌شود.
بنا به گزارش تارنمای جرس، روز پنجشنبه هفته گذشته، خانواده معتمدی مهر پس از چهل روز موفق به ملاقات او شدند. اما هنوز دلایل نگهداری وی در بند امنیتی مشخص نیست.
به گفته مقامات قضایی وی در حال گذراندن حکم پنج سال حبس تعزیری است. این در حالی است که در صورت اجرای حکم وی باید به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شود.
مهدی معتمدی مهر روز شنبه ۲۶ اسفند ۹۱ بازداشت شد. ماموران پس از بازرسی منزل و ضبط بسیاری از وسایل این عضو نهضت آزادی را به زندان منتقل کردند.
لازم بذکر است که تفتیش منزل با یک حکم جدید از کرج بوده است که‌‌ همان شب پرونده جدید را مختومه اعلام کردند و با نیابت قضایی برای اجرای حکم او را به تهران منتقل کردند. پیگیری‌های خانواده نیز در خصوص این شرایط غیرقانونی تاکنون به نتیجه نرسیده است و تنها پاسخی که از سوی مقامات قضایی داده شده این است که صلاح است که وی در بند ۲۰۹ نگهداری شود.
مهدی معتمدی مهر نخستین بار در فروردین ۸۸ به بهانه‌ نقش داشتن در تنظیم و انتشار بیانیه درخواست نظارت بین‌المللی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بازداشت و پس از ۴۵ روز حبس انفرادی به قید کفالت آزاد شد و بار دوم، پس از وقایع عاشورای ۸۸ به اتهام شرکت در این تجمع، بازداشت و پس از حدود دو ماه در دهم اسفند‌‌ همان سال آزاد شد.
وی در ‌‌نهایت در یک دادگاه غیرعلنی بدون حضور هئیت منصفه به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام وی عضویت در "نهضت آزادی ایران"، "شرکت در تجمع روز عاشورای ۸۸" و "فعالیت‌های انتخاباتی" عنوان شده است. این حکم، پس از اعتراض جهت تجدید نظر به شعبه ۵۴ دادگاه یاد شده ارسال و عینا مورد تایید قرار گرفت.
گفتنی است، مهدی معتمدی مهر، عضو دفتر سیاسی و مسئول کمیته‌ آموزش نهضت آزادی در نامه‌‌ای خطاب به وزیر اطلاعات، ضمن اشاره‌ صریح به ضرب و شتم خود در دوران بازداشت، از استمرار رفتار غیرقانونی بازجویان آن وزارتخانه پس از آزادی و اعمال فشارهای روانی در برخورد با خود و سایر اعضای نهضت آزادی ایران انتقاد کرده بود.
ورود به حوزه‌ خصوصی زندگی فردی، توهین، افترا، تهدید به مرگ از جمله موارد فشارهای روانی است که معتمدی مهر در این نامه افشا کرده و از "باز تولید خط سعید امامی و رویکردی در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی" خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر