۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

بهزاد عرب‌گل جانباز جنگ ایران و عراق به زندان اوین رفت








 بهزاد عرب‌گل، کارگر ساختمانی، جانباز جنگ ایران و عراق و رئیس ستاد منطقه ۴ میرحسن موسوی، خود را به زندان اوین معرفی کرده و بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مامورین امنیتی برای بازداشت بهزاد عرب‌گل به منزل شخصی وی مراجعه کردند که به علت عدم حضور وی در منزل، دست خالی مراجعت نمودند.
مامورین امنیتی ضمن تهدید خانواده به ایشان گفتند که وی باید روز بعد جهت اجرای محکومیت قبلی، خود را به زندان اوین معرفی نماید.
بهزاد عرب‌گل نیز امروز خود را به دادستانی زندان اوین معرفی کرده و جهت اجرای حکم بازداشت شد.
وی که به اتهام شرکت در حوادث ۶ دی ماه ۱۳۸۸ (عاشورا) بازداشت شده بود پیش از این بیش از ۶ ماه در بازداشت به سر برده که بیش از ۵۰ روز آن در سلول انفرادی بوده است. وی کارگر ساختمانی، متاهل و دارای دو فرزند خردسال، دختر و پسر است.
عرب‌گل در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۳۸۹ با سپردن قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
وی سپس از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری در مرحله بدوی محکوم شده که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۴ سال تقلیل پیدا کرد.
یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود در مورد به اجرا در آمدن محکومیت وی به گزارشگر هرانا گفت: "بهزاد بتازگی در کمپینی برای دعوت از محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت کرده بود و به همین دلیل محکومیت وی به مورد اجرا در آمد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر