۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

بهنام ابراهیم‌زاده دقایقی پیش خود را به زندان اوین معرفی کرد








 با وجود ابتلای پسر بهنام ابراهیم‌زاده به سرطان خون و نظر پزشکی قانونی و بیمارستان "محک" بهنام ابراهیم‌زاده دقایقی پیش خود را به زندان اوین معرفی نمود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری و فعال حقوق کودک دربند، که پس از ابتلای فرزندش به بیماری سرطان خون در مرخصی بسر میبرد، در پی مخالفت دادستان تهران "محمود دولت آبادی" با تمدید مرخصی‌اش، دقایقی پیش به زندان اوین مراجعت نمود.
عدم موافقت دادستان با مرخصی این زندانی سیاسی در حالی صورت میگیرد که پزشکی قانونی پیشتر طی نامه ای رسمی به مراجع قضایی اعلام کرده بود: "نیما" فرزند این زندانی سیاسی به سرطان خون مبتلا می‌باشد و تحت شیمی درمانی و "آی تی" قرار دارد و در این شرایط حضور پدر برای بهبود فرزندش کاملا ضروری می‌باشد.
بیمارستان "محک" نیز که "نیما" در آن یک دور شیمی درمانی را پشت سر گذاشته است، طی نامه به مراجع قضایی بر بیماری سرطان خون "نیما" و ضرورت حضور پدر برای تسریع در روند بهبودی وی تاکید کرده بود.
بهنام (اسعد) ابراهیم‌زاده فعال کارگری و عضو "کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های کارگری" و فعال حقوق کودک و عضو "جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان" بوده است. وی در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر