۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

دستور به بازگشت بهنام ابراهیم‌زاده به زندان








علی رغم بیماری سرطان‌خون فرزند بهنام ابراهیم‌زاده و نیاز به بستری شدن مجدد وی در بیمارستان محک، این فعال کارگری به زندان اوین فراخوانده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری و فعال حقوق کودک دربند، که پس از ابتلای فرزندش به بیماری سرطان خون در مرخصی بسر میبرد باید ظهر فردا، یکشنبه ۱۹ خرداد ماه خود را به زندان اوین معرفی نماید.
این در حالی است که پزشکی قانونی طی نامه ای به دادستانی تایید کرده بود فرزند وی "نیما" به سرطان خون مبتلا می‌باشد و تحت شیمی درمانی و "آی تی" قرار دارد و در این شرایط حضور پدر برای بهبود فرزندش کاملا ضروری می‌باشد.
همچنین بیمارستان "محک" که "نیما" در آن یک دور شیمی درمانی را پشت سر گذاشته است نیز، طی نامه به مراجع قضایی بر بیماری سرطان خون "نیما" و ضرورت حضور پدر برای تسریع در روند بهبودی وی تاکید کرده بود.
دادستان تهران در حالی با بی توجهی به دستور پزشکی قانونی و نظر بیمارستان "محک" دستور مراجعت بهنام ابراهیم زاده به زندان را داده است که با بازگشت وی به زندان فرزندش باید مجددا برای ادامه مراحل درمان در بیمارستان محک بستری شود.
گفتنی است، بهنام ابراهیم‌زاده که از آرتروز گردن و مشکلات شنوایی در گوش سمت چپ رنج میبرد، در مدت مرخصی، بدلیل مشکلات بیماری فرزندش فرصت درمان خود را پیدا نکرده است.
بهنام (اسعد) ابراهیم‌زاده فعال کارگری و عضو "کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های کارگری" و فعال حقوق کودک و عضو "جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان" بوده است. وی در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر