۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

فاطمه ضیایی آزاد، فعال سیاسی بازداشت شد







 فاطمه ضیایی آزاد فعال سیاسی و از زندانیان دهه ۶۰ با هجوم ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز شنبه ۱۸ خرداد ماه مامورین امنیتی با هجوم به خانه فاطمه (حوری) ضیایی آزاد ضمن تفتیش منزل، وی را بازداشت و وسایل شخصی وی را با خود بردند.
یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "تا کنون هیچ خبری از محلی که وی را به آنجا انتقال داده اند نداریم و حوری ضیایی تا این لحظه با خانه تماسی نداشته است. ما احتمال میدهیم وی را به بند امنیتی ۲۰۹ اوین انتقال داده اند."
وی همچنین ادامه داد: "حوری ضیایی بدلیل سن بالا و بیماری ام. اس از شرایط جسمی بسیار بدی برخوردار است و ما نگران سلامتی وی هستیم."
فاطمه ضیایی آزاد، ۵۴ ساله و از زندانیان سیاسی سابق در ایران است که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ به مدت پنج سال در زندان به سر برده است.
وی در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۸۷ نیز یکبار دیگر به خاطر تردد به عراق به منظور دیدار با دو دخترش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
وی که از بیماری ام.اس رنج می‌برد مدت ۱۰۰ روز را در سلول‌های انفرادی سپری کرد. فاطمه ضیایی مدت هفت ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد تا سرانجام به بند عمومی زنان زندان اوین منتقل شد.
وی پس از اینکه در دادگاه انقلاب به ۲ سال حبس تعزیری محکوم گردید در دی ماه سال ۱۳۸۸ از زندان آزاد شد.
گفتنی است، همسر وی "محمود عظیمی" از فعالان سیاسی سرشناس است که تا کنون سابقه چندین مورد بازداشت را در پرونده خود داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر