۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

سومین هفته نگهداری غیرقانونی صدیق محمدی در سلول انفرادی

صدیق محمدی، زندانی کرد سنی مذهب که بیش از سه هفته قبل به دلایل نامعلومی توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم و انتقال به انفرادی قرار گرفته بود، بصورت غیرقانونی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صدیق محمدی، زندانی سنی مذهب که در بند مجرمان مواد مخدر زندان قزلحصار نگهداری می‌شد، مورخ ۲۱ مردادماه به دلیل اعتراض به رفتار توهین‌آمیز ماموران امنیتی بند ۳ و حسین قدمی مسوول این بند به عقاید مذهبی‌اش، مورد ضرب و شتم شدید ماموران این زندان قرار گرفت و سپس به سلول انفرادی انتقال داده شد. گفته می‌شود این زندانی عقیدتی به دلیل ضرب و شتم ماموران از ناحیه سر دچار شکستگی شده و بدنش دچار کبودی شدید شده بود.
آقای محمدی پس از این انتقال هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته و این موضوع موجب نگرانی خانواده وی شده است، همچنین لازم به ذکر است برای این انتقال و نگهداری بلند مدت ایشان در سلول انفرادی برخلاف آیین نامه سازمان زندان‌ها، هیچگونه روند اداری و یا تشکیل کمیته انضباطی برای بررسی موضوع صورت نگرفته است.
صدیق محمدی، فرزند حسین، اهل جوانرود که دانشجو بود در خردادماه سال ۸۸ دستگیر و نهایتاً به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد، نامبرده بخصصو به دلیل زندگی تحت حکم اعدام از بیماریهای متععد روحی و جسمی در رنج است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر