۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

دادگاه تجدید نظر محکومیت دوساله دراویش کوار برگزار شد

دادگاه تجدید نظر سه نفر از دراویش گنابادی که در واقعه شهریور سال ۹۰ منطقه کوار استان فارس مورد اصابت گلوله نظامیان قرار گرفته و در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شده‌اند، دیروز دوشنبه ۱۰ شهریور در آن شهرستان برگزار شد.
به گزارش هرانا و به نقل از مجذوبان نور؛ در دادگاه این سه درویش به نام‌های ابراهیم فضلی، محمدعلی سعدی و اصغر کریمی، علاوه بر وکلای ایشان، ساسانی، رییس وقت کلانتری کوار در زمان وقوع حادثه نیز حضور داشت.
آقای ساسانی به عنوان متهم ردیف اول پرونده قتل مرحوم مهندس وحید بنانی که بنا بر گزارش هیات کار‌شناسی قوه قضاییه، در اثر شلیک گلوله سلاح کمری از فاصله نزدیک جان باخته بود، در این دادگاه به طور کامل منکر شلیک گلوله به سمت دراویش شد.
رییس سابق کلانتری کوار در حالی تیراندازی به سمت دراویش را انکار کرد که این سه درویش در اثر اصابت گلوله‌های نظامیان مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان، توسط نیروهای امنیتی مورد بازجویی قرار گرفتند.
یادآور می‌شود آقایان ابراهیم فضلی، محمدعلی سعدی و اصغر کریمی از جمله دراویشی بودند که همراه با شادروان وحید بنانی در جریان غائله حمله قشریون به دراویش گنابادی مورد اصابت تیرجنگی قرار گرفتند.
گفتنی است عاملان حادثه حمله به دراویش گنابادی کوار چهار نفر روحانی به نام‌های قائمی، شهبازی، قنبری و اکبری بوده‌اند که آقایان کسری نوری و صالح الدین مرادی همراه با ۴۱ درویش دیگر علیه آنان اقامه دعوی کردند و نهایتا دادگاه این سه روحانی نیز پس از گذشت دو سال از طرح شکایت دراویش، در دادگاه ویژه روحانیت شیراز برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر