۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

دو کارگر بازداشتی معدن سنگ آهن بافق آزاد شدند

«علی صبری» و «امیر حسین کارگران»، دو کارگر بازداشتی معدن سنگ آهن بافق دیروز (سه شنبه ۱۱ شهریور) آزاد شدند. آقای صبری ساعت ۴ عصر و آقای کارگران حوالی نیمه شب دیروز از زندان «خلد برین» یزد آزاد شده و به بافق بازگشته‌اند.
به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرکل دفتر سیاسی استاندار به همراه «محمدرضا صباغیان»، نماینده کارگران و اعضای شورای اسلامی شهر صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ شهریور) در شانزدهمین روز متوالی اعتصاب حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق وارد معدن شده‌اند و اکنون مشغول مذاکره با کارگران اعتصابی‌اند.
کارگران همچنین گفته‌اند که این مقام‌های دولتی و امنیتی به قصد دعوت کارگران به پایان اعتصاب، به معدن آمده‌اند. گفته می‌شود امام جمعه بافق نیز در راه معدن است.
خانواده‌های بازداشت شدگان نیز در معدن حاضر شده‌اند و در جمع کارگران بر «پایان اعتصاب پس از آزادی ۶ کارگر بازداشتی دیگر» تاکید کرده‌اند.
یکی از کارگران این معدن در این باره به ایلنا گفته اعتصاب زمانی تمام می‌شود که همه کارگران بازداشتی آزاد شوند و «محمدحسن تشکری»، رئیس شورای شهر که اینک در بند ۷ زندان خلد برین یزد بازداشت است، به معدن بیاید و بگوید سر کار بازگردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر