۱۳۹۳ شهریور ۹, یکشنبه

رئیس قوۀ قضاییه: به سکولارها کار ندهید

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، از دولت خواست که به کسانی که «چارچوب قانون اساسی و خطوط اصلی را قبول ندارند»، کار و مسئولیت اجرایی ندهد.
به گزارش هرانا به نقل از رادیو فرانسه، وی همچنین افزود: همۀ «دولتمردان و مدیران میانی» نه تنها باید اصول اسلامی را بپذیرند، بلکه موظف‌اند که «این پذیرش را ابراز کنند».
لاریجانی اضافه کرد: «بر اساس قانون اساسی مسئولان نباید به مخالفت با مفاسد اکتفا کنند بلکه موظفند با فساد به مبارزه برخیزند و از آنجا که دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه دولت هستند، مدیران قوه مجریه در این زمینه مسئولیت بیشتری دارند».
سخنان آیت‌الله لاریجانی را می‌توان پاسخی دانست به وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌ فضلی که در اواسط تابستان گفته بود «نمی‌شود با فشار و خشونت بیش از حد با مسئله حجاب برخورد کرد». او همچنین مسئولیت وزارتخانه‌اش را در مبارزه با بدحجابی اندک دانسته و گفته بود که ۲۲سازمان و دستگاه مسئول پیگیری موضوع حجاب‌اند و وزارت کشور تنها یکی از این ۲۲ دستگاه است.
اما از نظر رئیس قوۀ قضاییه، کل «حاکمیت» باید به طور فعال با بدحجابی و «مفاسد» مبارزه کند. او صریحاً از مدیران بلند پایۀ قوۀ مجریه خواست که به کسانی که «چارچوب قانون اساسی و خطوط اصلی را قبول ندارند»، کار و مسئولیت اجرایی ندهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر