۱۳۹۳ شهریور ۹, یکشنبه

زنان تنها یک دهم درآمد جامعه را دارند

 به گفته فهیمه فرهمندپور مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور، نیمی از جمعیت کشور که دو سوم فعالیت‌های روزمره را برعهده دارند زنان هستند، ولی تنها یک دهم درآمد‌ها و یک درصد مالکیت‌ها را برعهده دارند.
به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، فهیمه فرهمندپور درهمایش یک روزه زن، هنر، صنعت و توسعه ملی در بوشهر با اشاره به نقش زنان در تولید ثروت و خدمات، ساماندهی فعالیت‌های پراکنده آنان در قالب یک ساختار و تشکیلات را ضروری دانست و گفت: «نیمی از جمعیت کشور که دو سوم فعالیت را برعهده دارند زنان هستند ولی تنها یک دهم درآمد‌ها و یک درصد مالکیت‌ها را برعهده دارند.»
وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که زنان دارند ناشی از فرهنگ و نگاه سنتی گذشتگان است، گفت: «امروز با تغییر معیار‌ها به جای قدرت بدنی و اقتدار افراد، هوش، ابتکار و خلاقیت آن‌ها مطرح است.»
«عدم تقارن جنسیتی» یکی از مشکلات بازار کار در ایران است. چندی پیش شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، درباره وضعیت نامناسب اشتغال زنان گفت: «حدود ۱۲ درصد زنان ایرانی، شاغل هستند و این آمار در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۴ درصد است. از سوی دیگر سه درصد نمایندگان مجلس را زنان تشکیل می‌دهند و ۱/ ۱۲ درصد زنان، سرپرست خانوار هستند که ۸۲ درصد آنان بیکارند.»
به گفته وی ایران به سمت زنانه شدن سرپرستی خانوار، سالمندی زنان و همچنین زنانه شدن فقر پیش می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر