۱۳۹۳ شهریور ۹, یکشنبه

تشنگی مردم در کنار خلیج فارس قابل توجیه نیست

ابوالقاسم جراره شنبه شب، با بیان اینکه آب و برق برای مردم هرمزگان همانند اکسیژن است، عنوان کرد: متاسفانه کم توجهی در توزیع اعتبارات برای زیرساخت‌های استان هرمزگان موجب شده تا حق این استان تضییع شود که لازم است به تولید آب و برق در هرمزگان توجه بیشتری صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، وی ادامه داد: با توجه به مشکلات آلودگی محیط زیست در غرب بندرعباس یکی دیگر از نیازهای مهم مردم هرمزگان استفاده از گاز به جای سوخت‌های فسیلی در نیروگاههاست.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: در زمینه فاضلاب نیز مشکلات در هرمزگان بسیار است به گونه‌ای که فاضلاب حتی به در خانه مردم آمده است.
جراره با بیان اینکه ۵۰۰ روستای هرمزگان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند، تصریح کرد: مردم هرمزگان سالهاست در کنار خلیج فارس تشنه هستند و نتوانسته‌ایم از آب خلیج فارس به خوبی برای شرب استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تشنه بودن هرمزگانی‌ها در کنار خلیج فارس قابل توجیه نیست و یا اینکه مردم یک روستا در بخش سندرک به دلیل مصرف آب نامناسب دچار بیماری کلیوی شوند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با بیان اینکه برخی زیاده خواهی‌ها نسبت به منافع هرمزگان در ‌‌نهایت به مشکل خورد، اظهار داشت: مردم انتظار دارند جلوی این زیاده خواهی‌ها گرفته شود نه اینکه تنها عده‌ای خاص از منافع این استان سود ببرند.
جراره بیان داشت: قاچاق سوخت نیز توسط عده‌ای خاص انجام می‌شود اما مردم هرمزگان تاوان آن را می‌پردازند که باید با عاملان این پدیده برخورد شود.
وی بر لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در دانشگاه‌های استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان نهادهای علمی باید نیروی مورد نیاز استان را تربیت کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر