۱۳۹۳ شهریور ۹, یکشنبه

کوتاهی قد کودکان کهکیلویه و بویر احمد، دوبرابر متوسط کشور

 کودکان کهگیلویه و بویراحمدی قربانی شرایطی هستند که خود هیچ نقشی در بوجود آمدن آن ندارند. شرایطی که باعث شده آن‌ها همچنان کوتاه قد بمانند تا دستشان به شاخه هیچ آرزویی نرسد. ۱۲درصد کودکان کهگیلویه و بویراحمدی دچار کوتاهی قد هستند
به گزارش هرانا به نقل از مهر، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور کوتاهی قد در استان کهگیلویه و بویراحمد را حداقل دو برابر متوسط کشوری عنوان می‌کند و می‌گوید: میزان کوتاهی قد کودکان در کشور شش درصد و در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ درصد است.
زهرا عبدالهی با اشاره به مطالعات تغذیه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان کوتاهی قد کودکان دراین استان را زیاد می‌داند و می‌گوید: یکی از علت‌های اصلی کوتاهی قد، سوء تغذیه مزمن است و در طولانی مدت وقتی یک بچه خوب غذا نمی‌خورد و انرژی، پروتئین و مواد مغذی به خوبی به او نمی‌رسد، ابتدا وزنش کم می‌شود و بر قد او نیز تاثیر می‌گذارد.
وی مشکل کوتاهی قد را تنها مختص به کهگیلویه و بویراحمد نمی‌داند و استانهای کرمان، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را نیز از دیگر مناطقی عنوان می‌کند که از نظر شاخص‌های تغذیه‌ای وضعیت نامطلوب دارند و جزء استانهای نا‌امن غذایی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر