۱۳۹۳ شهریور ۹, یکشنبه

تهران به وضعیت قرمز آب نزدیک شد

 مشاور وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در صورت عدم بارندگی مناسب و صرفه‌جویی جدی از سوی شهروندان تهرانی، پایتخت در پاییز امسال به وضعیت قرمز آبی نزدیک خواهد شد، گفت: این وزارتخانه با تمهیدات ویژه‌ای در حال مدیریت آبرسانی به کلانشهرهایی مانند کرمان و اصفهان است.
به گزارش هرانا به نقل از مهر، حمیدرضا جانباز امروز در یک نشست خبری با تشریح عملکرد یکساله گذشته از فعالیت دولت در زمینه آب و فاضلاب گفت: چالش‌های تامین و توزیع آب به قدری زیاد است که همه باید در مدیریت آن سهیم باشند. ایران در یک شرایط سخت کم آبی قرار گرفته و اطلاعات اقلیم نشان می‌دهد ایران در یک دوره ۳۰ ساله خشکسالی قرار دارد و باید در تمامی بخش‌ها فعالیت‌ها با موضوعات منطبق بر فراوانی و محدودیت‌های آبی باشد.
وی با اشاره به اینکه توسعه شهر‌ها باید منطبق بر طرح‌های جامع تامین آب باشد، مدعی شد: مطالعات جامع تامین آب شرب شهر‌ها به شرکت آب و فاضلاب کشور ابلاغ شد و ما در یک افق ۲۵ ساله درباره راهکارهای تامین آب شرب شهر‌ها اقدام خواهیم کرد.
جانباز با تاکید بر اینکه نتوانستیم جمعیت شهر‌ها را کنترل کنیم، افزود: باید طرح‌های آمایش سرزمین و همچنین طرح‌های معماری و شهرسازی با یک نگاه بلندمدت به تامین آب شرب در شهر‌ها باشد. در حال حاضر برخی مناطق مانند استان البرز، مشهد، شیراز و اطراف تهران با رشد جمعیتی حدود ۴. ۵ تا ۶ درصد مواجه است که این موضوع امکان خدمات رسی مناسب را از ما گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر