۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

پنج درویش زندانی در اعتصاب غذا/ انتقال دو درویش به سلول انفرادی

 امیر اسلامی و مصطفی عبدی از دراویش زندانی به طور ناگهانی از بند ۳۵۰ اوین به سلول انفرادی منتقل شدند. در همین حال چهار درویش زندانی در اوین نیز به اعتصاب غذا پیوسته‌اند.
به گزارش هرانا به نقل از مجذوبان نور، امیر اسلامی و مصطفی عبدی، دو تن از دراویش گنابادی محبوس در بند ۳۵۰ اوین، سه شنبه شب به طور ناگهانی از این بند به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند.
این دو زندانی سیاسی در حالی به انفرادی منتقل شده‌اند که طی روزهای گذشته دراویش زندانی در اوین وضعیت نگران کننده روز افزونی داشته‌اند و مسولان امنیتی و قضایی در روندی غیرقانونی و انتقام جویانه این زندانیان را به بندهای مختلف اوین پراکنده کرده‌اند.
در همین حال حمیدرضا مرادی، افشین کرم‌پور، مصطفی دانشجو و رضا انتصاری نیز در حمایت از اعتصاب غذای فرشید یداللهی، به این اعتصاب پیوسته‌اند. این دراویش زندانى، علت اعتصاب غذای خود را قانون شکنى‌های پى در پی مقامات قضایی و مسوولان زندان اوین در قبال زندانیان عقیدتى و سیاسى عنوان کرده‌اند.
یداللهی از روز ۹ شهریور در پی تشدید اعمال محدودیت‌ها دست به اعتصاب غذا زد.
مصطفی دانشجو و رضا انتصاری که در حمایت از یداللهی اعتصاب غذا کرده‌اند، هر دو از بیماری جسمى شدید رنج مى برند. انتصاری به تازگى به تپش شدید قلب و درد در قفسه سینه مبتلا شده اما مسوولان زندان به بهانه نپوشیدن لباس زندان، او را از اعزام به بیمارستان محروم کردند. دانشجو نیز چندی پیش، به دنبال انتقال غیرقانونى افشین کرم‌پور، دیگر درویش زندانى از بیمارستان شهدا به بند ۴ اوین، در حالی که دوره بازتوانى ریه را در آن بیمارستان مى گذراند، خواستار ترخیص خودخواسته از بیمارستان و بازگشت به زندان شده بود.
برگزاری دادگاه‌های غیابی بدون حضور وکیل و صدور احکام سنگین (جمعا ۶٠ سال حبس تعزیری)، انتقال‌های پیاپی از بند عمومى به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه‌های ٢۴٠ و ٢٠٩ اطلاعات به مدت بیش از ١۶٠ روز، محرومیت از مرخصی و امکانات درمانى، به رغم آسیب دیدگى هنگام بازداشت و شکنجه جسمى در بازداشتگاه‌ها و بیماری‌های عارض شده در مدت حبس چهارساله، اجبار به استفاده از لباس زندان در محوطه زندان و اعزام‌های پزشکى، تنها بخشی از فشارهایی است که در این مدت بر دراویش زندانى رفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر