۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

عدم رسیدگی پزشکی به قاسم آبسته علیرغم اعزام به مراکز درمانی

 سید قاسم آبسته، زندانی عقیدتی اهل سنت بدون انجام هیچ درمانی به زندان بازگردانده شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قاسم آبسته که مدتهاست از درد کلیه و مثانه شدید رنج می برد برای درمان صبح روز ۱۲ شهریورماه به بیمارستان اعزام شد اما پس از حدود ۷ ساعت معطلی در بیمارستان با پابند و دست بند تنها تصویربرداری‌ ام آر آی از وی به عمل آمد.
ﯾﮏ ﻣﻨﺒﻊ ﻣﻄﻠﻊ ﺍﺯ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ عنوان کرده که گروهبان همراه ایشان ﺑﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﺸﻦ ﻭ ﺑﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺭﮐﯿﮏ ﻭﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﺍﺭ ﻭ ﺍﺫﯾﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳت و به دلایل نامعلوم این زندانی عقیدتی را به زندان بازگردانده است.
این در حالیست که شدت درد کلیه و مثانه‌ ایشان غیر قابل تحمل است و از درد فریاد می‌کشد و پزشکان نیز معتقدند که وی نیاز به انجام عمل جراحی دارد اما مسئولین زندان توجهی به وضعیت جسمی وخیم او نمی‌کنند.
قاسم آبسته متأهل و دارای دو فرزند است؛ در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. او هشت ماه را در این بازداشت‌گاه در سلول انفرادی به سر برد و سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه نیز در این زندان در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بود.
پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه و تهران و تحمل فشارهای شدید جسمی و روحی نخست به بند ۳۵۰ زندان اوین و پس از ۲۰ روز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. او که با اتهاماتی از قبیل محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی روبرو شده است، از آن تاریخ تاکنون نزدیک ۵ سال است که بلاتکلیف در زندان رجایی شهر زندانی است.
با توجه به نیاز فوری نامبرده به عمل جراحی، خانواده‌اش به‌شدت نگران سلامتی او هستند اما مسئولین زندان از اعزام او به مراکز درمانی مجهز خارج از زندان و انجام عمل جراحی خودداری می‌کنند. ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥ، ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ می‌توانند ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﺕ ﺣﺒﺲ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﻋﻔﻮ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﺪﻡ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﯿﻔﺮ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻋﻔﻮ یا آزادی زودهنگام ﺷﻮﻧﺪ.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر