۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

تنگ تر شدن گلوگاه حذف و سانسور

اظهارات تازه علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأکیدات و توضیحات معاون سینمایی او، حجت الله ایوبی آخرین امیدهای باقی‌مانده برای گشایشی نسبی در فضای فرهنگی کشور را نقش بر آب می‌کند.
به گزارش هرانا به نقل از ته نیوز؛ علی جنتی، در پی نمایش فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد در جشنواره فیلم ونیز و قرار گرفتن این فیلم در برنامه جشنواره لندن، نه فقط از نمایش این فیلم، بلکه از ساخته شدن آن به تندی انتقاد کرده است.
او گفته: «الان داریم بحث می‌کنیم این فیلم نامناسبی است و چرا در صحنه بین‌المللی حضور پیدا می‌کند. بنده سئوالم این است که چرا به این فیلم مجوز ساخت داده شد.»
آقای جنتی، بدون هیچ پرده‌پوشی می‌گوید باید «گلوگاه اولیه» را چنان تنگ کرد که اصولاً فیلم‌هایی که نظام اسلامی آن‌ها را نمی‌پسندد ساخته نشود.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کنترل «عناصر آگاه فیلم‌شناس و متخصص و آشنا به مبانی دینی» باید فراگیر باشد، چنانکه در تمام مراحل ساخت فیلم دولت نظارت داشته باشد و اطمینان حاصل کند از اینکه فیلم عین فیلمنامه‌ای که مجوز ساخت دریافت کرده، ساخته شود.
حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در توضیح «نقطه نظر» علی جنتی گفته است: «باید در یک جریان تعاملی با همدیگر قرار بگیریم تا هم تهیه‌کننده، کارگردان و دیگر عوامل فیلم و همچنین سازمان‌های مختلف دچار زحمت نشوند و در ‌‌‌نهایت مخاطب سینمای ایران از این تولیدات بهره ببرد. برای حفظ شأن سینما و مصالح اهالی سینما بهتر است که در یک جریان تعاملی با یکدیگر قرار بگیریم و فیلم‌هایی که گمان می‌رود ممکن است در اکران مشکل پیدا کنند از‌‌‌ همان ابتدا ساخته نشوند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر