۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

اعلام قرار بازداشت شمس‌نژاد وکیل دادگستری و استاد سابق دانشگاه

پس از آنکه حکم چهار ماه زندان «مسعود شمس‌نژاد» وکیل پایه یک دادگستری و استاد سابق دانشگاه پیام نور ارومیه که اخیراً به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شده بود در شعبه دهم دادگاه تجدید نظر ارومیه تایید شد، قرار زندان وی برای هفتهٔ اول مهرماه ماه اعلام گردید.
به گزارش هرانا یک سایت محلی به نام نیسان نیوز که اخبار مربوط به مناطق کردنشین آذربایجان غربی را پوشش می‌دهد روز جمعه چهاردهم شهریور ماه گزارش داده است، «مسعود شمس‌نژاد که از وکلای کرد ارومیه است، از سوی دادیاری شعبه ٩ دادگاه انقلاب ارومیه به تبلیغ علیه نظام از طریق رسانه‌های بیگانه کردی و اظهار مطالب غیر واقعی و عضویت در یکی از احزاب کوردی مخالف حکومت اسلامی ایران متهم شده است، قرار بازداشت وی، اوایل مهرماه اعلام گردید.»
بنابه این گزارش، بعد از آنکه حکم چهار ماه حبس وی به اتهام تبلیغ علیه نظام از سوی دادگاه تجدید نظر تایید و به وی ابلاغ شد، احتمال دستگیری وی شدت گرفته است و مدافعین حقوق وکلا نیز نگران وضعیت وی هستند.
در این گزارش همچنین آمده است، «مسعود شمس‌نژاد» که در سابقه‌کاری خود وکالت پرونده‌های برخی از زندانیان سیاسی از جمله «علی احمد سلیمان»، «حبیب افشاری»، «حسین خضری» و «حبیب‌اله گلپری‌پور» را دارد، به دلیل مواضع حقوقی و دفاع قانونی از موکلانش در چارچوب تعهدات شغلی خود با چنین اتهاماتی روبرو شده است.
وی همچنین وکیل تسخیری «عبدالرحمن حاجی احمدی» رییس حزب حیات آزاد کوردستان «پژاک» است که وزارت اطلاعات به صورت غیابی برای ایشان پرونده تشکیل داده بود.
آقای «شمس‌نژاد» همچنین از سهامداران و مسئولان انستیتوی فرهنگی «احمد خانی» در ارومیه بوده که سال گذشته به دستور نهادهای امنیتی پلمپ گردید.
این وکیل دادگستری در سال ٨٩ نیز به دلیل جمع آوری امضا از عشایر و روحانیون منطقه و به دلیل فراخواندن مردم به تجمع در مقابل دادگستری ارومیه در مخالفت با موج اعدام‌ها برای مدتی تحت نظر قرار گرفت.
آخرین مورد از فشار‌ها علیه «مسعود شمس‌نژاد» زمانی بود که وی پس از قتل «شیدا حاتمی» دانشجوی کرد دانشگاه نازلوی ارومیه پیگیر پرونده وی شد که این اقدام موجب تعلیق پروانه وکالت او شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر