۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

شکار بی رحمانه حیات وحش در پارک ملی لار

بامداد امروز و با تلاش محیط بانان پارک ملی لار شکارچیان غیر مجاز چند راس بز و بزغاله دراین منطقه دستگیر شدند.
به گزارش هرانا به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات) نقی میرزاکریمی سرپرست پارک ملی لار با اعلام این خبر گفت: روز گذشته محیط بانان پارک ملی لار حین گشت و پایش از حضور احتمالی چند شکارچی در منطقه مطلع می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه محیط بانان پس از اطلاع از این موضوع و انجام بررسی‌های لازم به دقت وضعیت را زیرنظر قرار دادند گفت: این شکارچیان که با یک برنامه ریزی کامل و باتعداد ۲ دستگاه خودرو وارد منطقه شده بودند پس از انجام شکار غیر مجاز تلاش داشتند شب هنگام با گمراه کردن مامورین از یکی از گذرگاه‌های منطقه خارج شوند.
وی افزود: متخلفین که درحین عبور خودرو اول متوجه حضور مامورین اجرایی منطقه شده بودند سعی در فرار و‌‌ رها کردن لاشه حیات وحش در منطقه را داشتند که محیط بانان پارک ملی لار پس از عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی هوایی این شکارکشان را متوقف و دستگیر نمودند.
وی با بیان اینکه این اتفاقی بسیار تاثیرگذار، بی‌رحمانه و بسیار ناراحت کننده بود، اظهار داشت: پس از جمع آوری لاشه‌های‌‌ رها شده و موجود درخودرو جمعا ۵ راس شکار شامل ۲ راس بز، ۲راس بزغاله و یک راس کلچه حدودا ۲ ساله از متخلفین کشف و ضبط شد
میرزاکریمی افزود: این متخلفین که ۵ نفر بودند در ساعت ۲ بامداد امروز دستگیرو صبح امروز با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر