۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

بازداشت یک‌روزه خانواده علی چیبشاط بدلیل عزاداری





در پی اعلام خبر اعدام علی چیبشاط و سیدخالد موسوی به خانواده و عزاداری بستگان، برادر و فرزند علی چیبشاط برای یک روز در بازداشت وزارت اطلاعات بسر بردند و ساعاتی پیس با اخذ تعهد مبنی بر عدم برگزاری مراسم آزاد شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته خانواده علی چیبشاط توسط تلفن به وزارت اطلاعات فراخوانده شدند و به ایشان اطلاع داده شد که حکم اعدام علی به مورد اجزا درآمده و محل دفن وی را به خانواده نشان دادند.
ماموران وزارت اطلاعات به خانواده گفتند محل دفن سیدخالد موسوی را نیز طی روزجاری یعنی جمعه ۲۳ خرداد ماه به بستگانش نشان خواهند داد.
ماموران همچنین خانواده علی چیبشاط را از برگزاری هرگونه مراسم یادبودی منع کردند.
با این وجود وقتی ایشان به منزل بازمیگردند بستگان علی چیبشاط به عزاداری مشغول می‌شوند و اهالی روستا نیز در خانه ایشان جهت عزاداری جمع می‌شوند. پس از مدتی ماموران لباس شخصی امنیتی به خانه ایشان مراجعه کرده، برادر و پسر علی چیبشاط را بازداشت می‌کنند.
طبق اخرین اخبار این دو عضو خانواده ساعاتی پیش با اخذ تعهد مبنی بر عدم برگزاری مراسم یادبود آزاد شده اند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “از تاریخ دقیق اعدام علی چیبشاط و سیدخالد موسوی اطلاع دقیقی در دست نیست.”
علی چیبشاط و سیدخالد موسوی از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، توسط نیروهای اداره اطلاعات از زندان فجر دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده بودند این دو زندانی از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز ، در شهریور ١٣٩٢ به اتهام محاربه با خدا و اقدام علیه امنیت ملی از طریق انفجار لوله‌ گاز چغازنبیل به اعدام محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر