۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

انتقال چهار زندانی اهل سنت به زندان قزل حصار










تداوم خطر اجرای احکام اعدام و سردرگمی خانواده‌ها

حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، چهار زندانی محکوم به اعدام که نگرانی‌ها در خصوص اجرای حکم ایشان شدت یافته است، به زندان قزل حصار منتقل شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار زندانی اهل سنت که به تازگی به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند، شب گذشته به زندان قزل حصار منتقل شدند.
برادر یکی از این زندانیان در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد که سرانجام و پس از پیگیری‌های بسیار مسئولان به خانواده‌ها گفته‌اند که احکام اعدام سحرگاه امروز به اجرا درنیامده است و این چهار زندانی فعلاً به زندان قزل حصار منتقل شده‌اند.
وی گفت: «ما روز گذشته از سنندج به کرج آمدیم تا بتوانیم با عزیزانمان ملاقات داشته باشیم. ملاقات هم انجام شد و مسئولان تاکید کردند که آخرین ملاقات است. اما مسئولان از دیشب پاسخ روشنی در رابطه با محل نگهداری‌شان به ما نمی‌دادند و ساعت‌ها با حرف‌های متناقض خانواده‌ها را بین زندان‌های اوین و رجایی شهر و قزل حصار، سردرگم نگه داشته بودند. سرانجام یک ساعت پیش مشخص شد که برای اجرای حکم به قزل حصار منتقل شدند اما هنوز حکم اجرا نشده است.»
وی در ادامه اظهار داشت که به همراه سایر بستگان این زندانیان که تعدادشان حدود ۲۵ نفر است، در مقابل زندان قزل حصار تجمع کرده‌اند و تا زمانی که سرنوشت عزیزانشان مشخص نشود، محل را ترک نخواهند کرد.
گفتنی ست که آقایان حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» در طی دادگاهی مغشوش و بدون حق داشتن وکیل تعیینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
این افراد اتهام انتصابی را در تمام طول دادرسی تکذیب کرده‌اند.
روز گذشته و با شدت گرفتن نگرانی‌ها در خصوص اجرای احکام زندانیان فوق الذکر، عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف اجرای این اعدام‌ها شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر