۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

تایید حکم پنج سال حبس تعزیری کاظم برجسته





 دادگاه تجدیدنظر تهران حکم پنج سال حبس تعزیری کاظم برجسته از فعالان جنبش سبز را که بهمن ماه سال گذشته به ایران بازگشت و در فرودگاه بازداشت شد را عینا تایید کرد.
به گزارش کلمه، همزمان با شدت گرفتن تهدیدهای اژه ای دادستان کل کشور علیه ایرانیانی که قصد بازگشت به ایران را دارند، حکم غیابی ۵ سال حبس تعزیری کاظم برجسته از اعضای ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در سال ۸۸ که ۲۷ بهمن ماه سال گذشته بلافاصله پس از بازگشت به ایران در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران بازداشت و به بند ۳۵۰ اوین منتقل شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران بار دیگر به صورت غیابی، عینا تایید شد. اتهام برجسته در این پرونده “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی از طریق شرکت در تجمعات” عنوان شده است.
براساس این گزارش، ماه گذشته نیز شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه درخواست “واخواهی” این زندانی سیاسی سبز را بدون تشکیل دادگاه رد کرده بود. واخواهی مرحله ای از دادرسی در جریان محاکمات غیابی است.
طبق این روند دادرسی تامل برانگیز، کاظم برجسته درحالی به پنج سال حبس تعزیری قطعی محکوم شده است که تاکنون علیرغم مجموع بیش از چهارماه حبس در اوین، در برابر هیچ دادگاه و قاضی حاضر نشده تا از خود دفاع کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر