۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

انتقال یک زندانی اهل‌سنت به اداره اطلاعات





 ماموستا علی کرمی زندانی اهل‌سنت زندان رجایی شهر به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ماموستا علی کرمی از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.
این زندانی اهل‌سنت پیشتر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۸ سال زندان محکوم شده بود.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “خانواده وی با طی مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری از سنندج برای ملاقات با وی آمده بودند. مسئولین علی کرمی را بدون اطلاع منتقل کردند و تاکنون اجازه نداده‌اند با خانواده خود تماس بگیرد.”
وی در ادامه بیان داشت: “اطلاعات سنندج برای اعمال فشار و ایجاد رعب و وحشت میان زندانیان عقیدتی هر چند مدت نفراتی را حتی بعد از گذر چند سال از محکومیتشان به سلولهای انفرادی بازداشتگاه انتقال می دهد و برای بعضی از آنها پرونده های جدیدی ایجاد میکند و آنها را دوباره تحت شکنجه روحی و جسمی قرار می دهد.”
گفتنی است، هم‌اکنون ۳۳ زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام در زندان‌های قزل‌حصار کرج، رجایی شهر کرج و زندان سنندج نگهداری می‌شوند که حکم اعدام ۷ تن از ایشان در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است.
حوادث اخیر در کشورهای همسایه باعث نگرانی فعالان حقوق بشر از اجرای حکم اعدام این زندانیان محکوم به اعدام برای ایجاد رعب و وحشت را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر