۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

نامه خانوده چهار زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام به مسئولین قضائی و اجرایی





بستگان چهار زندانی اهل‌سنت که در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارند طی نامه‌ای به مسئولین قضائی و اجرایی کشور می‌نویسند: “با توجه به اینکه هیچ یک از این چهار نفر مسلح نبوده و مصداق محاربه موضوع ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ نمی باشند و به قصد جان، مال یا ناموس مردم و ارعاب آنان اسلحه نکشیده اند و برفرض اینکه اتهام آنان مشمول ماده ۱۸۶ ق.م.ا سال ۱۳۷۵ باشند، این ماده در قانون جدید حذف شده است و هر ماده دیگری که ناظر بر جرم و مجازات ماده ۱۸۶ باشد در قانون مجازات کنونی وجود ندارد، از آن مراجع محترم استدعا دارد با قبول درخواست اعاده دادرسی و اعمال بند ب ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی جدید و تجویز اعاده دادرسی دستور مقتضی صادر فرمایند و قاضی محترم اجرای احکام صادره هم به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق بند ب فوق الذکر اصلاح دادنامه را از دادگاه محترم صادر کننده حکم قطعی درخواست فرمایند. ضمنا” درخواست اعاده دادرسی وفق مواد ۲۷۲ و ۲۷۳ قانون آئین دادرسی کیفری فرزندان خود را متعاقبا” تقدیم مراجع صالح خواهیم کرد. از سایر مقامات غیرقضایی که در این درخواست موردخطاب قرار گرفته اند تقاضای رسیدگی و عمل به وظیفه قانونی را داریم.”
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته به شرح زیر است:
بسمه تعالی

۱-ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران ، حضرت آیت اله آملی لاریجانی
۲-ریاست محترم دیوانعالی کشور جمهوری اسلامی ایران
۳- قاضی محترم اجرای احکام صادره در مورد محکومان به اعدام(دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ شهید مقدس) ، جناب آقای نصیری پور
۴-ریاست محترم هیات نظارت مرکزی بر حسن اجرای قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی
۵-ریاست محترم کمیسیون نظارت بر حسن اجرای قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی استان تهران
۶-ریاست محترم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ، جناب آقای دکتر لاریجانی
۷-ریاست محترم کمیسیون حقوق بشر اسلامی ، جناب آقای دکتر ضیافی فر
۸-ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی
۹- دستیار محترم ویژه ریاست جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها  ، جناب حجت الاسلام یونسی

با سلام و احترام  آنچه در زیر نوشته می شود فریاد دادخواهی پدر، مادر، همسر و خانواده چهار جوانی است که از حدود ۵ سال پیش در شهر سنندج دستگیر و پس از انتقال به تهران در یک جلسه کوتاه مدت دادگاه بدون حضور وکیلی که آنان انتخاب کرده باشند ، محاکمه و محکوم به اعدام شده اند که هم اکنون در آستانه اجرای احکام صادره می باشند.
ما تحصیلات و سواد حقوقی نداریم ، جز خدا هم کسی نداریم که به او متوسل شویم . لذا اکنون که این چهارنفر به انفرادی منتقل شده و هر آن ممکن است حکم اجرا شود  و از آنجائیکه برای هر انسانی هیچ چیز عزیزتر از جان فرزند و همسر نیست از آن مقامات عالیه  تنها درخواست اجرای قوانین جاری کشور به شرح زیر را داریم.
با توجه به اینکه هیچ یک از این چهار نفر مسلح نبوده و مصداق محاربه موضوع ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ نمی باشند و به قصد جان، مال یا ناموس مردم و ارعاب آنان اسلحه نکشیده اند و برفرض اینکه اتهام آنان مشمول ماده ۱۸۶ ق.م.ا سال ۱۳۷۵ باشند، این ماده در قانون جدید حذف شده است و هر ماده دیگری که ناظر بر جرم و مجازات ماده ۱۸۶ باشد در قانون مجازات کنونی وجود ندارد، از آن مراجع محترم استدعا دارد  با قبول درخواست اعاده دادرسی و اعمال بند ب ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی جدید و تجویز اعاده دادرسی دستور مقتضی صادر فرمایند و قاضی محترم اجرای احکام صادره هم به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق بند ب فوق الذکر اصلاح دادنامه را از دادگاه  محترم صادر کننده حکم قطعی درخواست فرمایند. ضمنا” درخواست اعاده دادرسی وفق مواد ۲۷۲ و ۲۷۳ قانون آئین دادرسی کیفری فرزندان خود را متعاقبا” تقدیم مراجع صالح خواهیم کرد. از سایر مقامات غیرقضایی که در این درخواست موردخطاب قرار گرفته اند تقاضای رسیدگی و عمل به وظیفه قانونی را داریم.
           با سپاس و احترام

           حبیب اله احمدی   پدر حامد احمدی محکوم به اعدام
             آمنه بهمنی             مادر    /           /                  /
            شیما شاه نظری       همسر    /          /                   /
           خدارحم دهقانی      پدر   جهانگیر و جمشید دهقانی (هر دو محکوم به اعدام)
          شرافت   دهقانی       مادر     /               /                               /
          عثمان ملایی برادر کمال و به وکالت از طرف خانم سعادت ملایی  مادر کمال ملایی( محکوم به اعدام)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر