۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

تجمع خانواده زندانیان اهل‌سنت و خطر اجرای حکم اعدام





بستگان چهار شهروند اهل‌سنت محکوم به اعدام درحالی در مقابل زندان قزل‌حصار تجمع کرده اند که این چهار زندانی هم‌اکنون با لباس مخصوص به اعدام در سلول انفرادی بوده و در اعتصاب غذا بسر میبرند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده حامد احمدی، کمال مولایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی همچنان با وجود مخالفت مسئولین امنیتی در مقابل زندان قزل‌حصار تجمع کرده و خواهان بازگشت این چهار زندانی اهل سنت به زندان رجایی شهر کرج هستند.
این چهار زندانی که در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند طی تماسی با بستگانشان اطلاع داده‌اند که در قرنطینه بند ۱ نگهداری می‌شوند و لباس مخصوص اعدام را به تن دارند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “در پرینت هر چهار نفر نوشته که حکم ایشان اجرا شود.”
حامد احمدی، کمال مولایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از سه روز پیش در اعتصاب غذا بسر میبرند و خواهان بازگشت به زندان رجایی شهر کرج و برگزاری محاکمه مجدد و علنی برای خود هستند.
یکی از بستگان این زندانیان سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: “مسئولین نمیگذارند که از مردم عادی کسی به خانواده‌ها ملحق شود و مدام ایشان را متفرق می‌کنند.”
وی در ادامه بیان داشت: ” هیچ گونه توجهی از طرف مسؤلین زندان قزلحصارکرج به آنها نشده است تا آنها نیز در این فشارها مجبور به شکستن اعتصاب غذای خود شوند؛ همزمان با این جریانات رسانه ملی چند روزی است که مشغول پخش فیلم‌های دروغینی است که با فشار و زور و تهدید از برخی از زندانیان عقیدتی اهل‌سنت در مدت این چند سال تهیه کرده است. باتوجه به این موضوع و اعمال فشار دستگاه‌های امنیتی بر خانواده‌های متحصن، احتمال اجرای احکام اعدام این چهار زندانی عقیدتی بیشتر شده است.”
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، چهار زندانی محکوم به اعدام اهل‌سنت هستند که صبح روز شنبه جهت اجرای حکم اعدام از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی و سپس زندان قزل‌حصار کرج منتقل شدند تا حکم اعدام در موردشان به اجرا درآید.
گفتنی ست که آقایان حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» در طی دادگاهی مغشوش و بدون حق داشتن وکیل تعیینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
این افراد اتهام انتصابی را در تمام طول دادرسی تکذیب کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر