۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

تعداد زنان مبتلا به ام اس در خراسان شمالی سه برابر مردان است

کار‌شناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی میزان زنان مبتلا به بیماری‌‌ام اس در این استان را سه برابر مردان عنوان کرد.
به گزارش هرانا مهری فرشاد درگفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۲۳۵ بیمار مبتلا به‌‌ام اس در خراسان شمالی وجود دارد افزود: درگیر شدن بیشتر زنان در گرفتاری‌های روزمره زندگی، استرس و فشارهای عصبی می‌تواند برخی از عوامل افزایش این بیماری در بین زنان باشد.
وی با اشاره به اینکه سن ابتلا به این بیماری بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی است، افزود: ‌ بیشتر بانوان جوان درگیر بیماری‌‌ام اس، نیاز به شغل مناسب، شریک دلپسند زندگی، حمایت افراد خانواده و… دارند.
کار‌شناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: باید برای این افراد شغل مناسب ایجاد شود و جامعه و خانواده پذیرش این افراد را داشته باشند.
وی در خصوص تهیه داروهای این بیماران گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی این استان ۵۰ درصد هزینه‌های داروی این بیماران را پرداخت می‌کند.
این کار‌شناس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص علت ابتلا به این بیماری عنوان کرد: علت دقیق ابتلا به‌‌ام اس مشخص نشده است اما دلایل ابتلاء به این بیماری را می‌توان به مسائل ژنتیکی، مهاجرت، جنسیت، شغل و عوامل محیطی مرتبط دانست.
فرشاد یکی از مسائل مهم مطرح در بروز‌‌ام اس را تاثیر عوامل جغرافیای عنوان کرد و گفت: این بدان معنی است که با دور شدن از استوا و کم شدن ویتامینD به دلیل کاهش دریافت نور آفتاب، احتمال ابتلاء به‌‌ام اس افزایش می‌یابد.
به گفته وی، تاری دید، اختلال در تعادل و گفتار، ضعف اندام و خواب رفتگی همراه با خارش یا سوزن سوزن شدن اندام‌ها از علائم این بیماری است.
بیماری‌‌ام اس طی چند سال اخیر به دلیل افزایش شیوع بین جوانان و افراد بالای ۲۰ سال مورد توجه قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر