۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

پنج کارگر دیگر در بافق بازداشت شدند

کارگران معدن سنگ آهن بافق در استان یزد برای پنجمین روز متوالی دست به اعتصاب زده‌اند. پنج کارگر اعتصابی در بافق بازداشت شده‌اند. محمدحسن تشکری، رئیس شورای شهر بافق نیز یکی از این بازداشت‌شدگان است.
به گزارش هرانا و به نقل از ایلنا، محمد عباسی بافقی در این خصوص گفت: سخنگوی شورای شهر بافق، می‌گوید که این افراد در یک خانه بازداشت شده‌اند. بازداشت آن‌ها حدود ساعت ٢ بامداد امروز (١ شهریور) انجام گرفته است.
همچنین آقای عباسی بافقی گفته است: «این کارگران جزو لیست بازداشت ۱۸ نفره پلیس هستند که به دلیل پناه گرفتن در میان کارگران معترض، این نهاد پیش‌تر موفق نشده بود آنان را بازداشت کند.»
گزارش شده است که اعضای خانواده کارگران بازداشتی در مقابل دفتر کارفرما تجمع کرده‌اند.
هفته گذشته ماموران یگان ویژه با استقرار در معدن سنگ آهن بافق، قصد بازداشت ۱۶ کارگر را داشتند.
آقای عباسی بافقی در ادامه گفته که ماموران یگان ویژه از معدن سنگ آهن خارج شده اما در شهرستان بافق حضور دارند.
هفته گذشته گزارش شد «با شکایت کارفرما» حکم بازداشت تعدادی از کارگران معترض صادر شده و پلیس دو نفر از آن‌ها را بازداشت کرد، اما ۱۶ نفر دیگر، بعد از آنکه از صدور حکم بازداشت خود باخبر شدند، به معدن پناه بردند و ماموران پلیس هم در پی آن‌ها راهی معدن شدند.
براساس گزارش‌ها، کارگران معدن سنگ‌آهن بافق در اعتراض به این بازداشت‌ها از سه‌شنبه شب دست از کار کشیده‌اند و خواهان آزادی همکارانشان شده‌اند.


کارگران این معدن به شیوه اجرای برنامه‌های خصوصی‌سازی این واحد اقتصادی اعتراض دارند و امسال دست‌کم یکبار دیگر از ۲۷ اردیبهشت تا چهارم تیر در اعتصاب بوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر