۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

بیهوشی ناگهانی حمید بابایی در زندان اوین

حمید بابایی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین به دلایل نامعلومی در طی روزهای اخیر دچار بیهوشی و تشنج شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمید بابایی دانشجوی دکترای فایننس دانشگاه لیژ بلژیک است که مردادماه سال گذشته در پی بازگشت به ایران بازداشت و به ده سال زندان (۶ سال تعزیری و ۴ سال تعلیقی) محکوم شد و از آن زمان در زندان اوین به سر می‌برد، همسر او با انتشار دل‌نوشته‌ای در صفحه‌ی فیسبوک خود از بیهوش شدن آقای بابایی و انتقال او به بهداری زندان خبر داده است. با این حال مشخص نیست آیا این زندانی رسیدگی لازم پزشکی در این رابطه دریافت داشته است یا خیر.
گفتنی است حمید بابایی پس از بازداشت در روز ۲۲ مردادماه سال ۹۲، ۳۵ روز را در سلول‌های انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی و اعمال فشار قرار گرفت.
روز ۳۰ آذرماه، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتى و در دادگاهی ۱۰ دقیقه‌ای، بدون وکیل انتخابی و در سکوت وکیل تسخیری‌اش، به اتهام «جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم» به ۶ سال حبس تعزیرى و ۴ سال حبس تعلیقى محکوم شد.
گفتنی است، حمید بابایی هم اکنون در بند قرنطینه زندان اوین نگهداری می‌شود. زندانیان این بند از محدودیت بیشتری نسبت به بندهای دیگر برخوردارند و حتی از دسترسی به فروشگاه و آشپزخانه برای پخت غذا نیز محروم میباشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر