۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

خروج ۱۸۰ هزار نخبه از کشور طی سالهای اخیر

بر اساس گزارش‌ها، طی سال‌ها ی اخیر صد و هشتاد هزار نخبه از ایران خارج شده‌اند که این امر پنجاه میلیارد دلار خسارت برای کشور به دنبال داشته است.
به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، سیدشهاب الدین چاووشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفته است: برخی از آمار‌ها بیش از پنج میلیون مردم در خارج از کشور سکونت دارند که رقم قابل توجهی از آن‌ها افرادی هستند که برجستگی‌های علمی و فکری بسیاری دارند.
بر اساس آمار موجود در برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا و کانادا بخش اعظم ایرانی‌های تبعه‌ای یا غیرتبعه‌ای تحصیلکرده و کارآفرین‌ترین مهاجران در این کشور‌ها به شمار می‌آیند اما به کشورشان ایران تعلق خاطر دارند.
چاووشی افزود: به واسطه برخی بی‌تدبیری‌های گذشته و تحریم‌ها از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار گرفته‌ایم و باید تلاش کنیم ظرفیت‌های موجود ایرانیان خارج از کشور را در حداکثر ممکن در کشورمان مورد استفاده قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در سال‌ها ی اخیر ۱۸۰ هزار نخبه از کشور خارج شده‌اند، گفت: این وضعیت ۵۰ میلیارد دلار خسارت برای کشور به دنبال داشته است همچنین دولت ۳۶۰۰ میلیارد یارانه می‌دهد که نقش کمرنگی در اقتصاد ملی دارد و به کاهش فاصله طبقاتی کمکی نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر