۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

استقرار نیروهای یگان ویژه در معدن سنگ آهن بافق

در پی تحصن کارگران معدن سنگ آهن بافق، ماموران یگان ویژه پلیس از عصر چهارشنبه ۲۹ مرداد در معدن مستقر شده‌اند.
به گزارش هرانا یک کارگر معدن بافق در این باره به ایلنا گفت: پلیس به قصد متفرق کردن تحصن کنندگان و بازداشت ۱۶ کارگری که پس از اطلاع از صدور حکم بازداشتشان به معدن پناه آورده بودند، در معدن مستقر شده است.
گفتنی است پلیس روز سه شنبه ۲۸ مردادماه «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن را بازداشت کرده بود اما تلاشش برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر به نتیجه نرسیده بود. کارگران در پی این بازداشت‌ها، از ساعت ۱۰ سه شنبه شب تولید را متوقف کرده و دست از کار کشیده‌اند.
به گفته این کارگر (که یکی از مجموع پنج هزار کارگر شاغل در معدن بافق است)، ماموران یگان ویژه پلیس در برخورد با کارگران «خشن» عمل نکرده‌اند.
او در عین حال ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به وضعیت کارگران، ورود نیروی انتظامی پس از دیدار اخیر وزیر کار با کارگران معترض را تعجب‌برانگیز خواند و تاکید کرد تحصن کارگران تا آزادی همکارنشان ادامه خواهد یافت.
در همین رابطه، «محمد عباسی بافقی» سخنگوی شورای شهرستان بافق ضمن تایید خبر استقرار ماموران یگان ویژه پلیس در معدن سنگ آهن بافق به ایلنا گفت: ما امیدوار بودیم صدای اعتراض کارگران شنیده و به مطالباتشان رسیدگی شود، اما در اقدامی تحریک آمیز نیروهای ضد شورش در معدن مستقر شده‌اند.
لازم به ذکر است اخبار ضد و نقیضی از بازداشت شماری از ۱۶ کارگر پناه برده به معدن و فرار شمار دیگری از آنان وجود دارد که هنوز از طرف هیچ خبرگزاری تایید نشده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر