۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

وخامت وضع جسمی امید بهروزی در زندان اوین

 امید بهروزی که مغایر آیین نامه سازمان زندان‌ها و اصل تفکیک جرایم، به تازگی از بند ۳۵۰ اوین و با دخالت نیروهای نظامی مستقر در داخل زندان به بند هفت منتقل شده است، از درد شدید در ناحیه گردن و کمر رنج می‌برد.
به گزارش هرانا به نقل از مجذوبان نور، مسئولان زندان اوین به دستور مقامات قضایی، نزدیک به یک سال است که به بهانه واهی خودداری این وکیل دادگستری از پوشیدن لباس زندان، از اعزام وی به مراکز درمانی خودداری می‌کنند.
مقامات قضایی ناظر بر زندان اوین نه تنها به انتقال آقای بهروزی به بند هفت بسنده نکرده‌اند بلکه اعزام وی به بهداری داخل زندان برای مداوای سرپایی را هم منوط به پوشیدن لباس زندان دانسته‌اند.
عدم انتقال آقای بهروزی به مراکز درمانی در حالی صورت می‌گیرد که پزشک داخل زندان از وخیم شدن بیماری گردن و کمر وی خبر داده است.
یادآور می‌شود آقای بهروزی که اینک چهارمین سال از حبس هفت سال و نیمه‌شان را می‌گذراند، اعلام کرده‌اند برای دفاع از شرافت حرفه وکالت، زیر بار پوشاندن لباس زندان بر قامت وکیل نمی‌رود و این حرکت قوه قضاییه را تخفیف شأن وکلا می‌داند.
این وکیل دراویش گنابادی مانند سایر دراویش محبوس در زندان اوین، خود را از حق ملاقات با اعضای خانواده به دلیل پافشاری غیرقانونی مسوولان زندان بر استفاده از لباس زندان، محروم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر