۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

ادامه اعتصاب کارگران و خروج یگان ویژه پلیس

محمدعباس بافقی، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق در استان یزد، روز جمعه خروج ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی از محوطه معدن سنگ آهن بافق را تایید کرد و گفت که این ماموران در خارج از محوطه معدن مستقر شده‌اند.
به گزارش هرانا یکی از کارگران متحصن در معدن سنگ آهن بافق به خبرگزاری ایلنا گفت: پس از روز سه‌شنبه که دستور بازداشت ۱۸ کارگر این معدن توسط کارفرما داده شد، ‌ ماموران یگان ویژه در محوطه معدن مستقر شده بودند.
ایلنا پیش‌تر گزارش داده بود که پنج هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت امیرحسین کارگران و علی صبری، دو همکار خود، توسط نیروی انتظامی و نیز تلاش این نیرو برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر از سه‌شنبه شب دست به اعتصاب زدند.
این خبرگزاری در عین حال روز جمعه به نقل از یک کارگر این معدن نوشت که تجمع آرام کارگران‌ در محوطه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ادامه دارد و آنان از کار کردن خودداری می‌کنند.
پنج هزار کارگر این معدن در اعتراض به خصوصی‌سازی این واحد از ۲۷ اردیبهشت تا چهارم تیر دست به اعتصاب زده بودند.
این اعتصاب در واکنش به عرضه ۵. ۲۸ درصد از سهام معدن در فرابورس که به قصد خصوصی‌سازی انجام گرفته بود برگزار شد. قرار بود که این سهام به شرکت فولاد خوزستان فروخته شود و کارگران خواستار واگذاری این سهام به شرکت تعاونی خود بودند.
در همین حال به نوشته وب‌سایت اتحاد، ‌ ارگان اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران معدن سنگ آهن بافق از احتمال تعدیل نیروی کار و کاهش دستمزد و مزایا در پی خصوصی‌سازی این معدن نگران بودند.
در ‌‌‌نهایت، در پی اعتصاب یک ماهه پنج هزار کارگر این معدن، دولت وعده داد که خواسته‌های آنان تحقق خواهد یافت.
از دیگر خواسته‌های این کارگران، برکناری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، ‌ تضمین امنیت شغلی و ارتقای سطح استخدامی تمامی ‌کارکنان بود.
آن‌ها برای تحقق خواسته‌های خود دو ماه مهلت داده بودند که پیش از پایان این مهلت، ‌حکم بازداشت ۱۸ کارگر صادر شد.
در همین حال، ‌ محمدعباس بافقی، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق، در مورد خروج یگان ویژه نیروی انتظامی از معدن بافق گفت: ‌ هر چند در حال حاضر نیروهای انتظامی حضور مشهودی در داخل معدن و شهر بافق ندارند اما به سبب فضایی که از چند روز پیش ایجاد شده است اهالی شهر انتظار دارند وضعیت به حالت عادی بازگردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر