۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

عدم رسیدگی به زندانی عقیدتی بیمار علیرغم اعزام به مراکز درمانی

 کیخسرو شرفی‌پور، زندانی بیمار و سالخورده عقیدتی بدون هیچگونه رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کیخسرو شرفی‌پور، ۶۴ ساله که به دلیل ابتلا به بیماری ناشناخته‌ای امکان تغذیه و تحرک را در طی ۱۷ روز گذشته از دست داده و همچنین چهار روز است که نتوانسته آب بیاشامد به دلیل شرایط وخیم جسمی علیرغم مانع تراشی‌های اولیه مسولان حفاظت زندان به بیمارستان اعزام شد، با این حال به دلایل نامعلومی ساعاتی بعد بدون دریافت هیچگونه رسیدگی پزشکی مجدد به زندان بازگردانده شد.
گفتنی است در طی پروسه انتقال آقای شرفی‌پور وی موجب اذیت و آزار ماموران همراه قرار گرفته است، بنابر گزارشات دریافتی هرانا، مامور نگهبانی به نام «محمد رفعت» ضمن استفاده غیرمتداول از دو دستبند و پابند در زمان انتقال این زندانی عقیدتی بیمار، وی را مورد توهین و آزار قرار داده و همچنین نامبرده را به مدت ۱۲ ساعت در بیمارستان به نیمکت بیمارستان دستبند زده است، بدرفتاری با این زندانی سالخورده در حدی بوده است که اعتراض پرسنل بیمارستان مورد اشاره را نیز در پی داشته است. انتقال توام با آزار و بازگرداندن بدون درمان این زندانی عقیدتی موجب وخامت حال وی شده است. به گفته شاهدان در صورت عدم رسیدگی پزشکی عاجل به وی، جان این زندانی قطعا در معرض خطر قرار دارد.
آقاﯼ ﺷﺮﻓﯽﭘﻮﺭ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۸۸ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﻣﺤﮑﻮﻣﯿﺖ ۸ ﺳﺎﻟﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪﺍﺗﻬﺎﻡ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎﯼ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻫﻬﺎﯼ ﺳﻠﻔﯽ ﻣﯽﮔﺬﺭﺍﻧﺪ. نامبرده تاکنون از امکان درمان خارج از زندان محروم بوده و اجازه استفاده از مرخصی پزشکی را نیز نیافته است. ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥ، ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﺕ ﺣﺒﺲ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﻋﻔﻮ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﺪﻡ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﯿﻔﺮ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻋﻔﻮ یا آزادی زودهنگام ﺷﻮﻧﺪ.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر