۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

مخالفت دادستان با آزادی محمد داوری

برادر محمد داوری می‌گوید حکم محکومیت این زندانی سیاسی به پایان رسیده اما دادستانی تهران با آزادی او مخالفت کرده است. او می‌گوید بهانه مخالفت با آزادی محمد داوری، غیبت او در ایام مرخصی و بازگشت به زندان عنوان شده در حالی که مرخصی این زندانی سیاسی از سوی دادستانی تهران تمدید شده بود و او هیچ گونه غیبتی از زندان ندارد. همزمان خانواده‌های مصطفی دانشجو و حمید رضا مرادی می‌گویند که بیش از ۹ روز است از انتقال این دراویش زندانی از بیمارستان به محلی نامعلوم می‌گذرد و آن‌ها هیچ اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت آن دو ندارند.
به گزارش هرانا خانواده‌های محمد داوری، مصطفی دانشجو و حمیدرضا مرادی در مصاحبه با «روز» وضعیت جسمی این زندانیان سیاسی را نامناسب توصیف می‌کنند و می‌گویند رفتارهای صورت گرفته با آن‌ها کاملا خلاف قانون است و هیچ کسی هم پاسخگوی این بی‌قانونی‌ها نیست.
محمد داوری، عضو سازمان معلمان ایران، جانباز جنگ ایران و عراق و سردبیر وب سایت سحام نیوز است. او ۱۷ شهریور ماه سال ۸۸ در پی یورش ماموران امنیتی به دفتر حزب اعتماد ملی و همچنین دفتر مهدی کروبی بازداشت و از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماعی و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. محکومیت آقای داوری که نقش بارزی در پی گیری وضعیت قربانیان بعد از انتخابات جنجال برانگیز خرداد ۸۸ بخصوص قربانیان و آسیب دیدگان بازداشتگاه کهریزک داشت به پایان رسیده اما او همچنان در بند ۳۵۰ اوین زندانی است.
برادر محمد داوری در مصاحبه با «روز» می‌گوید: ۵ سال زندان تمام شد و همه در انتظار آزادی محمد بودیم که آزاد نکردند. از دادستانی پی گیری که کردیم گفتند هنگام مرخصی غیبت کرده و به موقع به زندان بازنگشته. این در حالی است که محمد در تمام این ۵ سال تنها یکبار به خاطر فوت برادر دیگرم و شرکت در مراسم چهلم او به مرخصی آمد که این مرخصی هم با دستور دادستانی تهران برای مداوای لثه او تمدید شد. چند بار مراجعه کردیم و خودشان تمدید کردند و بعد هم که گفتند باید به زندان برگردد او به زندان برگشت حالا اما می‌گویند ۴۰ روز غیبت داشته و به خاطر همین غیبت او را در پایان حکم‌اش آزاد نکرده‌اند.
به گفته برادر محمد داوری «دادستانی گفته با پرداخت جریمه نقدی به خاطر غیبت و احتساب این ۴۰ روز غیبت، محمد مهرماه آزاد خواهد شد».
او وضعیت جسمی برادرش را هم نامساعد توصیف می‌کند و می‌گوید: محمد دچار ناراحتی قلبی شده و وضعیت خوبی ندارد. مادرم رفته تهران تا بتواند با او ملاقات و وضعیت او را پی گیری کند. ما امیدواریم هرچه زود‌تر او را آزاد کنند که بتوانیم قلب‌اش را تحت مداوا قرار دهیم.
محمد داوری از جمله زندانیان بند ۳۵۰ است که در جریان حمله به زندانیان این بند و ضرب و شتم آن‌ها از سوی گارد زندان به شدت آسیب دیده بود. خانواده او ساکن شهر بجنورد هستند و مادر این زندانی سیاسی پیش از این در مصاحبه با «روز» گفته بود: از بجنورد رفتم تهران تا پسرم را ببینم، گفتند ملاقات نمی‌دهیم، اینقدر گریه و زاری و اعتراض کردیم که گفتند فقط چند دقیقه کابینی. پشت شیشه نشستم، یک آقایی آمد. با مسئول زندان حرف می‌زد، بعد نشست پشت شیشه. من همین طور منتظر محمد بودم که مسئول زندان آمد و گفت: حاج خانم پسرت را دیدی؟ گفتم نه هنوز نیامده. اشاره کرد و گفت پشت همین شیشه است. نگاه کردم‌‌‌ همان مردی بود که نشسته بود، نشناختم یعنی بلایی سرش آورده بودند که پسرم را نشناختم. همه موی سر و صورتش را تراشیده بودند و کمی هم کبود و متورم بود. تا آمدیم حرف بزنیم پرده‌ها افتاد و گفتند وقت تمام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر