۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

افزایش تکان دهنده بیکاری و تورم در جامعه

چند روز پس از آنکه رئیس جمهور بیکاری را در کشور تکان دهنده خواند و آن را معضل بزرگ جامعه دانست، حالا رئیس مجلس می‌گوید بیکاری و تورم درد بزرگی است و به هر خانه‌‌ای سر می‌زنیم، مشاهده می‌کنیم جوانان بیکار در آن وجود دارند و این موضوع انسان را نگران می‌کند.
به گزارش هرانا به نقل از مهر، در سال‌های اخیر برخوردهای شعارگونه با مسئله اشتغال و ساده انگاری دولت‌ها در زمینه حل مشکل بیکاری، باعث شده تا تصمیمات خلق الساعه فراوانی گرفته شود و میلیارد‌ها تومان پول نیز با فرض ایجاد اشتغال به طرح‌های جدید تزریق شود؛ طرح‌هایی که حالا پس از چند سال مقامات بانکی آن‌ها را نه تنها زودبازده نمی‌دانند بلکه تعابیر دیربازده و یا بی‌بازده را نیز به کار می‌برند.
در این می‌ان، تازه‌ترین گزارش‌های مرکز آمار ایران از افزایش تعداد بیکاران کشور حکایت دارد به طوری که در این مدت، ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت فعال کشور کاسته شده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در تازه‌ترین اظهارات خود درباره مشکلات مربوط به بیکاری و تورم گفته است: مشکلات اقتصادی در درون کشور وجود دارد که بخشی از آن به دلیل بی‌تدبیری و بخشی به خاطر تحریم‌ها است. ما در این زمینه نیاز به تدبیر، دقت نظر و فداکاری داریم. وقتی به هر خانه‌‌ای سر می‌زنیم، مشاهده می‌کنیم جوانان بیکار در آن وجود دارند و این موضوع انسان را نگران می‌کند. بیکاری و تورم درد بزرگی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر