۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

بلاتکلیفی و شرایط نامناسب تعدادی از نوکیشان مسیحی در زندانهای مختلف کشور

تعدادی از نوکیشان مسیحی دربند به نامهای امین خاکی، رضا ربانی (سیلاس)، بهنام ایرانی، محمد بهرامی، حسین بارون‌زاده (دانیل)، عبدالرضا حق‌نژاد و حسین ساکتی آرامسری همچنان در زندانهای مختلف کشور در شرایط نامناسب محیطی و بعضاً بصورت بلاتکلیف به سر می‌برند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعدادی از نوکیشان مسیحی به نامهای بهنام ایرانی، حسین ساکتی آرامسری، رضا ربانی و عبدالرضا حق‌نژاد که از اوایل ماه گذشته تعمداً در بین سالن‌های مختلف زندان ندامتگاه مرکزی کرج و به دور از یکدیگر اسکان داده شده‌اند در شرایط بد محیطی در این زندان به سر می‌برند. تنها بعنوان نمونه، زندانیان مذکور ناچارند برای دریافت بسیاری از جیره‌های مشخص زندان حتی دریافت آب نیز هزینه پرداخت کنند، این موضوع باعث فشار بر افراد و خانواده‌های آنان شده است.
همچنین امین خاکی، محمد بهرامی، حسین بارون‌زاده (دانیل) نوکشیان مسیحی بازداشت شده کلیسای اهواز که اکنون در زندانهای کارون اهواز و شوش نگهداری می‌شوند بدلیل عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در شرایط نامناسب محیطی قرار دارند.
بنا بر گزارش هرانا، آقای بهنام ایرانی یکی از زندانیان مورد اشاره که از مشکلات دستگاه گوارشی و روده در رنج است و حتی در این رابطه تاییدیه مراجع پزشکی زندان را نیز دارد از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. همچنین آقای امین خاکی که به عارضه نارسایی قلبی و بیماری دیسک کمر دچار هستند و نیز رضا ربانی که از بیماری کبدی و ناراحتی شدید پوستی در رنج هستند بصورت مشابهی از رسیدگی پزشکی محروم مانده‌اند.
لازم به ذکر است در بین زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج، عبدالرضا حق‌نژاد، بازداشت شده ۲۷ مرداد ۹۰ در رشت و رضا ربانی، بازداشت شده آذرماه ۹۲ کرج، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و نیز آقایان حسین ساکتی آرامسری (استیفان) با محکومیت یکسال حبس تعزیری و آقای بهنام ایرانی با محکومیت یکسال حبس تعزیری و اجرایی شدن ۵ سال حبس تعلیقی در این زندان ایام محکومیت خود را سپری می‌کنند.
بر اساس این گزارش، امین خاکی، دیگر نوکیش مسیحی دربند که در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۲ توسط نیروهای امنیتی در حوالی شهر شوش بازداشت شد، همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان کارون اهواز به سر می‌برد و علیرغم تعیین وثیقه از آزادی ایشان جلوگیری شده است، محمد بهرامی و حسین بارون‌زاده (دانیل) که به همراه آقای خاکی در تاریخ مورد اشاره بازداشت شده‌اند نیز همچنان در زندان شوش بصورت بلاتکلیف با اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق ترویج مسیحیت نگهداری می‌شوند.
masihiyan nokish

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر